Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2010 19:45 - Седем притчи I - Притча за вярността
Автор: raylight Категория: Забавление   
Прочетен: 4861 Коментари: 5 Гласове:
36

Последна промяна: 19.12.2010 21:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Седем притчи



Притча за вярността



       В една страна живели трима велики воини. Те били прочути с геройствата си, затова всеки деспот искал да има верността им. Един от деспотите бил най – силен и искал да вземе празния трон на страната за себе си. Той поканил воините, за да ги убеди да се присъединят към каузата. Когато те дошли, той им казал:

- Ако дойдете с мен и народът ще ме подкрепи, защото ви вярва. Тронът не трябва да е празен, няма да има мир, докато не се намери кой да седне на него. Аз съм най – силен и ще завзема трона с най – малко кръв.

Първият воин извадил меча си и го положил в краката на деспота:

- Аз съм верен на теб и ще помогна да завземеш трона, за да няма повече скръб в страната ни.

Вторият воин извадил меча си и отдал чест:

- Аз съм верен на каузата на мира и ще воювам заедно с теб, докато ти не ѝ измениш.

Третият воин останал неподвижен. Казал:

- Аз съм верен на себе си.

      Случило се така, че в началото на битките деспотът побеждавал една войска  след друга, покорявал деспотствата едно по едно. Срещу него скоро се съюзили всички останали деспотства и пратили войска, три пъти по- голяма от неговата. Деспотът въоръжил селяните и иззел добитъка им, и реколтата. Селяните възстанали и той ги подложил на сеч. Тогава вторият воин се хвърлил да убие деспота, но на пътя му се изпречил първият воин, който го посякъл.
      На другия ден двете войски се срещнали. В разгара на битката пристигнал третият войн и се счепкал в двубой с деспота, докато първият предвождал контраатаката. Третият войн убил деспота, докато първият войн победил войската на противниците му и ги накарал да хвърлят оръжие. Войниците от двете войски паднали на колене и се заклели във вярност на третия войн, а той станал цар. Управлявал дълго и в страната царял мир.
       Първият войн изчезнал. Някои казват, че и досега броди из страната в търсене на господар.


Гласувай в Свежо





 



Гласувай:
36




1. анонимен - За третия войн.
20.12.2010 00:42
Ти както винаги си верен на себе си!
Пожелавам ти да победиш лошия деспод в онова
царство-господарство, след което да управляваш дълго и в мир.
Но сам няма да можеш - ще ти трябват такива като първия войн.
И един като втория, за да бъде будната ви съвест!
Успех, войне!
цитирай
2. roza17 - Хубава притча си ни разказал...
20.12.2010 11:26
Защо ли ги виждам всичките тези войни и деспоти по телевизията? Май машината на времето действа:)))Само финалът не съм сигурна, че ще се случи, но ще поживеем и ще видим:)

цитирай
3. raylight - Благодаря за отзивите :) В тази ...
20.12.2010 11:40
Благодаря за отзивите :)
В тази притча не се опитвам да давам оценка за правилно и грешно,
а да покажа три различни начина на разбиране на вярността
цитирай
4. ckarlet - Много хубава притча за вярностт...
21.12.2010 15:27
Много хубава притча за вярността!
Опитах се и в Свежо да гласувам, но не се получи, защото нямам регистрация там.
Поздрави!
цитирай
5. raylight - Благодаря ти
21.12.2010 20:31
за оценката :)) А в свежо трябва да натиснеш няколко пъти, ако не си регистрирана. понякога не успява от първия път
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: raylight
Категория: Технологии
Прочетен: 3249861
Постинги: 365
Коментари: 2485
Гласове: 11853
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930