Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2010 22:18 - Какво е да си десен
Автор: raylight Категория: Политика   
Прочетен: 19002 Коментари: 42 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Какво е да си десен

 

Няколко прости правила, какво е да си десен, според мен:

 

1.     Десен си, ако обичаш страната си и народа си, ако мечтаеш за страната си и народа си. Никой, който е изпълнен с презрение и огорчение към бащиното си огнище, не може да е десен, а е винаги ЛЯВ.

 

2.     Десен си, ако имаш вяра. Може да не е вяра в Бог, но да е Вяра, силна и искрена – в ценностите, в принципите, в хората, в себе си. Не можеш да си десен, ако действията ти не се движат от вярата ти. Можеш и да не си десен, и пак да имаш вяра.

 

3.     Десен си, ако се стремиш към обновление и подобрение, ако търсиш най – доброто решение за всеки проблем, ако нищо по – малко от най – доброто не те задоволява. Това е истинският дух на реформатора.

 

4.     Десен си, ако имаш визия. Ако гледаш в бъдещето сто години след настоящето и планираш стратегията си за него, ако мислиш за децата на децата си, ако засадиш дърво и построиш каменна къща, ако градиш за бъдещето.

 

5.     Десен си, ако разчиташ първо на своите сили, а чак после – на чуждите. Ако започваш работата със свои сили, ако градиш своята къща, ако обновлението започне от твоята личност и след това се пренесе в обществото.

 

6.     Десен си, ако смяташ, че първо обществото служи на индивида, а после индивидът на обществото. Целта на обществото са хората, но целта на хората не е обществото – то е средство.

 

7.     Десен си, ако обичаш страната си повече от всяка друга на света, но обичаш хората повече от страната си.

 

8.     Десен си, ако свободата за теб е по – важна от сигурността или богатството. Свободата е висша ценност.

 

9.     Десен си, ако си честен. Свободата и лъжата взаимно се отричат, а лъжите и манипулациите водят само до нови лъжи и манипулации и до революция.

 

10.                          Десен си, ако свободата на другите хора е по – важна от собствените ти убеждения. Ако, за да реализираш мечтите си, трябва да нарушиш правата на другите и да погазиш всичко, в което вярваш, тези мечти не са десни.

 

11.                          Десен си, ако не те е страх с оръжие в ръка да защитиш свободата си и на Родината, ако това се наложи.

 

12.                         Десен си, ако си социален, а не социалист – защитаваш слабите от силните, но не убиваш силните, за да контролираш слабите.

 

 

 


Тагове:   Какво,   личност,   смелост,


Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tomcat - А които отговаря на посочените к...
14.09.2010 22:34
А който отговаря на посочените критерии и не е десен ,нито пък ляв?
цитирай
2. raylight - Това са необходими условия,
14.09.2010 22:36
можеш да отговаряш на тях и да не си десен, но не можеш да не отговаряш и да си десен
цитирай
3. veselaj - Няма как да отговаряш на тези кри...
14.09.2010 22:41
Няма как да отговаряш на тези критерии и да не си десен. И не вярвам, че има трета възможност - тук е в сила правилото за изключеното трето.
цитирай
4. анонимен - просто е
15.09.2010 10:38
Ако отговаряш си десен, независимо дали го разбираш самия ти.
цитирай
5. spasunger - ...
15.09.2010 10:47
Винаги има трета възможност.

не можеш да не отговаряш и да си десен


Това просто не е вярно.
http://community.livejournal.com/talk_politics/322115.html
Тези също са десни. Не искам да се отъждествявам с тях по никакъв начин.
цитирай
6. templar - Наумнял си нещо
15.09.2010 10:49
Където да бръкна орез последните 24h все те заварвам да бълваш генаилности.
Имам известни несъгласия с 6-то правило, но като цяло си го казал прекрасно.
цитирай
7. анонимен - ницше
15.09.2010 11:05
тези правила са един коктейл от Ницше и Костов , разбъркати от raylight . прекалили сте с крайностите , но добра игра с думите . все пак това са си вашите правила .
цитирай
8. sandolino - Категоризации, нормативи и класации...
15.09.2010 13:17
Не съм сигурен, че човек се събужда сутрин с мисълта "аз съм десен, защото обичам родината"... И бръснейки се пред огледалото сутрин, никога не ми е идвало наум да си кажа "ето, аз съм патриот, българин, десен" или някоя подобна абстракция, която няма нищо общо с човешката ми същност.
Каквито и политически убеждения да имаме, първо сме хора, а след това всичко останало.
Освен това човек може едновременно да е патриот и освен това да критикува обществото, защото понякога, както впрочем е в нашия случай, цялото общество е девиентно и социалната норма се диктува от престъпници. При подобно стечение на обстоятелства разумният човек не само може, но и трябва да критикува собственото си общество, в което универсалните човешки ценности и права са маргинализирани.

Аз лично се чувствам в българското общество (чалга, ченгета, божодимитровци, славитрифоновщина, съсипана природа, панелки, корупция и т.н.) повече чужденец, отколкото в останалите страни, в които съм живял и пребивавал.

Разбирам, че ние, българите, в момента сме объркани и смутени от историческата гадост, която ни се изтърсва на главите от десетилетия, но не бива в търсенето си на идентитет да забягваме в ненужно етикетиране, категоризация, стигматизация и прочие способи за дискриминация. Мисля, че преди всичко сме хора, загубили ценностната си система.

Какво значение има дали сме леви или десни, ако основата на политическия диалог е демокрацията?
цитирай
9. анонимен - Не съм се определял като ляв или д...
15.09.2010 13:51
Не съм се определял като ляв или десен, но смятам, че това са норми за честния съвременен човек.Т.е. на тях трябва да отговарят и леви и десни и средни.
цитирай
10. nakom - не може викаш
15.09.2010 14:16
да си всичко това, и да си ляв?
това за "десен" са глупости
всичко това са напълно човешки принципи, присъщи на хора, с благородство и честност, човещина и хуманност.Десен е етикетче, полу-икономическо, полу социално.Което в случая е неправилно лепнато на няколко добри качества.
А и тези принципи, при елементарна критика падат.Малко да се порагледаш само в "десните" политици, и се вижда как 90% от написаното не им отива.
МНого надъханост, малко реализъм.
Инак уважавам желанието ти за нещо по-добро.Но това няма да стане "през трупа на лявото/левите".
Добро в чалгалъ Булгаристан ще настъпи, когато политическите идеи започнат да се уважават една друга така, че да имат не само диалог, а и взаимна работа по въпросите за страната.За сега има само интересчийство и дребнаво противопоставяне.И си личи прекалено много, затова такива постинги будят присмех, а не заслужените адмирации.

цитирай
11. haralanov - Здpавей!
15.09.2010 15:42
,,Десен си, ако свободата за теб е по – важна от сигурността или богатството. Свободата е висша ценност.,,

Това мисля е най-важното условие да си десен.Всичко останало е оспоримо.Мога да дам веднага пример с известните от миналото български социал-демократи Москов и Пастухов.Били са честни хора и са обичали Родината си.
цитирай
12. анонимен - ivo_isa: не ги дочетох, но и толкова стига
15.09.2010 16:43
Че то в политиката нема десни по твоите критерии:-)
цитирай
13. flyco - :) Re: haralanov!
15.09.2010 17:00
Десен си!
цитирай
14. анонимен - 777
15.09.2010 17:12
Ако си такъв идиот за да си мислиш, че всичко хубаво на този свят е "дясно", то абсолютно сигурно е, че ти си ДЕСЕН!:)
цитирай
15. thetrooper - Поздравления!
15.09.2010 18:28
Само с последното правило не съм съгласен - там където има "социално", няма дясно.
цитирай
16. анонимен - Ляв + десен, но родолюбив
15.09.2010 18:55
Десен съм! :)

Само че според мен любовта към родината и народа не може да търпи подобни квалификации.

Реално погледнато може да искам да подкрепям лява икономическа политика, но само по начин, по който би помогнала за икономиката на България.

Тогава десен ли съм или ляв? Хем си обичам страната, хем харесвам част от левия икономически модел?
цитирай
17. boristodorov56 - Знаеш, че съм ти фен, но този абзац подлежи на задължителна редакция.
15.09.2010 21:22
"Десен си, ако имаш вяра. Може да не е вяра в Бог, но да е Вяра, силна и искрена – в ценностите, в принципите, в хората, в себе си. "

Има малко двусмисленост.
Виж как изглежда така:
Може да не е вяра в Бог, но да е Вяра, силна и искрена в комунизма – в ценностите, в принципите, в хората, в себе си - дори nakom ще го приеме за знаме.

Не премам десничари-атеисти и цървул-романтици - да ми обясняват, че има някаква сила "там" - може да не е Господ, но я има, както го правят напоследък родните ни безродници.

Без вяра в Бог и произтичащият от това начин на мислене, действие и битие - няма дясна позиция - на някакъв изъм го избива.
цитирай
18. raylight - Отговори:
15.09.2010 23:03
До Борис Тодоров - Комунизмът няма принципи, той е безпринципен, поради което сравнението е невалидно

До Анонимен 16 - Не може да сте ляв, ако не сте интернационалист. Не съм сигурен къде сте точно, но не сте ляв.

До Митко - навсякъде има социално, при това дясното е по - социално, защото лявото избива на асоциалност.

Анонимен 777 - Естествено, че сме такива идиоти, че да имаме идеали :)

До Хараланов - социалдемократите не са особено ляви, не са като социалистите.

Едно важно правило - тези неща са необходими условия - можеш да ги изпълняваш и да не си десен, но ако не ги изпълняваш,
със сигурност не си десен!

Сандолино - в момента нямаме все още изградена политическа система, затова всички демократи сме от едната страна на бариерата с чалга - политиката на НДСв и ГЕРБ

от другата страна. Когто България се нормализира, ще се разцепим на конерватори, либерали, социал - демократи, анархисти и Християн-демократи.

Темплар - благодаря ти за оценката :))

Спасунгер - спектърът на дясното е широк, а някои го прекрачват
цитирай
19. kostadin - Че те десните са ангели! Слушай ...
16.09.2010 13:16
Че те десните са ангели!
Слушай думии пълней

haralanov написа:
,,Десен си, ако свободата за теб е по – важна от сигурността или богатството. Свободата е висша ценност.,,....
.

Има една малка подробност Не може да си свободен на тази земя,ако не си богат-Справка около 4 % от хората на земята владеят над 80%от всичко, което човек счита за богатство

цитирай
20. анонимен - Вяра ли?
16.09.2010 13:32
Дясното мислене предполага вяра в Бога, а не някаква си вяра изобщо! Комунистът също има вяра. Чети Вапцаров! Да не би да е бил десен?
цитирай
21. анонимен - Когато ляв напише число, не му вярвай! Все трябва да се проверяват
17.09.2010 10:20
kostadin написа:
Че те десните са ангели!
Слушай думии пълней

haralanov написа:
,,Десен си, ако свободата за теб е по – важна от сигурността или богатството. Свободата е висша ценност.,,....
.

Има една малка подробност Не може да си свободен на тази земя,ако не си богат-Справка около 4 % от хората на земята владеят над 80%от всичко, което човек счита за богатство

Альоооу, да си чувал за разпределението на Пайрето? 20/80 и без да те проверявам, това си е в сила.
цитирай
22. анонимен - Пиши ме дасен, че и оттатъка
17.09.2010 10:21
Но на светлинни години от крайнолевите. :-))))
цитирай
23. gantree - Боже!
17.09.2010 15:18
Колко много глупости на едно място!
цитирай
24. darktales - Десен съм! :) Само че според мен ...
17.09.2010 18:50
анонимен написа:
Десен съм! :)

Само че според мен любовта към родината и народа не може да търпи подобни квалификации.

Реално погледнато може да искам да подкрепям лява икономическа политика, но само по начин, по който би помогнала за икономиката на България.

Тогава десен ли съм или ляв? Хем си обичам страната, хем харесвам част от левия икономически модел?

Не се притеснявай, не си изключение. Из България е пълно с хора, които се имат за десни, докато не опре до икономическия модел. Затова и сме на тоя хал вече 20 години.
цитирай
25. raylight - Гантрий,
17.09.2010 20:28
можеш ли да до докажеш формално или това все пак е субективно мнение?

Не знам за теб, но аз много си харесвам глупостите :Д
цитирай
26. анонимен - ОТЛИЧНО КАЗАНО.... СУПЕР!!!!!!!!!!!!!!
18.09.2010 15:55
ТОВА СА ДВАНАДЕСЕТТЕ......"ДЕСНИ" БЪЛГАРСКИ, БОЖИИ ЗАПОВЕДИ!!!!!

КОЙТО Е ИСТИНСКИ БЪЛГАРИН----ДА СИ ГИ ПОВТАРЯ ,ВСЯКА ВЕЧЕР!

....Т.11,.....ИМА ДОПЪЛНЕНИЕ: "......ОТ ЧУЖДО И РУСКО ВМЕШАТЕЛСТВО!"
цитирай
27. raylight - Божии заповеди не са това,
18.09.2010 17:48
аз не съм Бог, нито заповядвам :))

Блгодаря за оценката, все пак :)
цитирай
28. анонимен - Da
19.09.2010 14:04
Браво ,интересно и красиво казано .Дано някои от нашите "десни " го прочете
цитирай
29. raylight - Благодаря,
19.09.2010 17:29
дано некои десни се освестят от интернационализма си :)
цитирай
30. анонимен - pich
19.09.2010 23:06
тва се едно за мен е писано ба.бах са гербериста железен
цитирай
31. анонимен - ЕЙ, ХОРА.....
20.09.2010 17:21
ДА СИ НАПРАВИМ "НАЦИОНАЛЕН ДЕСЕН АЛИАНС"!/НДА/

ВЪН ОТ СХЕМИТЕ НА БКП/ДС!
цитирай
32. анонимен - BUSH
20.09.2010 20:08
Десни демократи сте един път! Хвани единия,удари другия! Сигурен съм, че няма да пуснеш и този ми коментар.За да има десни в една държава, трябва да има държава!
цитирай
33. анонимен - BUSH
21.09.2010 00:12
Ето че съм се лъгал! Наистина може да сте десни демократи! Нищо чудно да пуснете и първите ми два коментара.
цитирай
34. анонимен - BUSH
21.09.2010 20:13
Не си виждам първите два коментара. Това доказва, че не сте десни демократи. Ако сте истински демократи ще имате чиста съвест и ще можете да отговорите на всяко предизвикателство. Ако сте десни, ще сте смели и няма да се страхувате от коментарите на някой си. За БГ обаче сте добре!
цитирай
35. raylight - до Буш
21.09.2010 20:27
напиши ги пак, без обидни епитети и ще ги пусна. Не ги пазя, за съжаление.
цитирай
36. анонимен - BUSH
22.09.2010 09:15
Направили сте описание на положителни качества, което само по себе си говори за личното ви желание такива хора да са на предна линия. Произволно сте преписали тези качества на десните. Ако говорим за България, десни тук няма, както няма и леви. Тъмносините в БГ се имат за десни.Те нямат гореописаните качества. Попитах ви дали според вас Левски е десен и какъв е Путин.
Ако се огледаме по света ще видим, че в напредналите западни страни почти няма разлика между десни и леви.Тези, които са истински десни са миноритет и никога не идват на власт.Лейбъристи и консерватори, демократи и републиканци водят в основата си една и съща вътрешна и външна политика.
Партиите в БГ според мен не се разделят на леви и десни, а на такива, които се ръководчт отвън и работят основно за интересите на други и такива, които са патриоти и работят за българите и България. Тези последните от 1989-та просто липсват! Ето това е основният проблем на България, както аз го виждам!
Затова смятам, че макар и намеренията ви да са добри, те нямат никаква практическа стойност.
Истината е, че аз ненавиждам неимоверно хората,които разрушиха земеделието, индустрията и държавата преди години.Тези хора се определяха като десни и антикомунисти.Но те се оказаха на практика слуги на чужди интереси и антибългари.Другите, които се определяха като леви, ограбиха съграденото от хората за десетилетия. Затова казвам хвани единия , удари другия! Толкова е безнадеждно в БГ, че и Исус Христос да дойде , няма да може да тури ред!
цитирай
37. raylight - до Буш
22.09.2010 09:30
аз познавам лично хора, вкл. и политици от високо ниво, които притежават част от изброените качества, макар и не всички накуп. Това е идеализиран образ на десния човек, все пак. Не съм съгласен за разбиването на земеделието и индустрията. Първото бе разбито с въвеждането на ТКЗС-то, като се отне основната мотивация на селяните да работят, тъй като по - голямата част от продукцията не отиваше за тях, а след убийството на Трайчо Костов Българската продукция се е продавала в СИВ за стотинки. Индустриализацията допълнително го разби, като взе много хора за заводите и обърна демографската картина на страна. За индустрията - въпреки временните успехи през шестдесетте и седемдесетте години, чисто плановата икономика я провали, защото не можа да осигури нужните технологии, с които индустрията като цяло да е постоянно конкурентна на Запада. Загубихме състезанието не защото сме глупави или некадърни, а заради икономическата основа, която беше погрешна. Каквото и да са направили десните, отгоре на това, индустрията като цяло беше вече много назад през деведесетте. Много от предприятията са били разграбени още през осемдесетте години, независимо дали са печеливши или не (планова икономика, демотивиращо разпределение на печалбите, некадърен и досега мениджмънт, издръжка на метреси и др.), а и десните наистина приватизират предприятия не по - най добрия начин, но последното е черешката на тортата, а не цялата торта.
цитирай
38. анонимен - BUSH
22.09.2010 21:15
Аз също познавам хора с подобни качества, които не се определят като десни. Независимо дали са десни или леви тези хора, при сегашното състояние на нещата, те нямат думата! Никога няма да бъдат допуснати на възлови позиции.
Земеделието получи две разрушителни сътресения.Едното 1944-та и другото 1989-та.Има само една разлика между тези две събития.Народната власт разруши, но и създаде. Демократичната разруши и заряза. През хилядолетната история на България не е имало период, когато България да не е могла да се самоизхранва. Сега се внасят дини, домати,плодове и зеленчуци.Нямаме достатъчно мляко.Сиренето се прави от тибешир, а хляба от трици и химикали.Това е катастрофа директно предизвикана от тези, които се пишат за десни.
БГ имаше индустрия при социализма, една част от която беше на световно ниво.Сега няма никаква. Има само обещанията на Запада за демокрация.
Винаги съм го казвал-от социализма можеше да се построи прилично общество, докато от сегашния бълвоч може да стане само още по-голям бълвоч!
За Запада няма никакво значение дали ни управляват десни или леви.За тях е важно да са послушни, а те всичките са! Надежда всяка оставете! Докато САЩ не махнат пипалата си от Европа, ще имаме мутри, продажни политици, мизерия, конфронтация, наркомания и т.н. И Ванга го е казала-не се доверявайте на американците, ще ви излъжат! Това последното ви го казвам, защото десни от сорта,с който разполагаме изобщо нямаше да има без подкрепата на САЩ. И левите нямаше да са такива!
цитирай
39. raylight - Главният проблем съм го написал
22.09.2010 22:47
след идването на комунизма настъпи тежка индустриализация. Оттам процесът по промяна на демографията на България от селски в градски тип е неизбежен. Това е и причината за слабото земеделие, стратегическата промяна през петдесетте.
цитирай
40. анонимен - BUSH
22.09.2010 23:37
Ликвидационните комисии на Филип Димитров и последствията от тяхната дейност не могат да се обяснят с тежката индустриализация през 50-те! Лошо-хубаво в БГ имаше земеделие преди 89-та.Сега просто няма!
цитирай
41. sparhawk - хубаво сте писал
23.09.2010 09:13
но според мен това са ценности на характера и възпитанието, а не политически...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: raylight
Категория: Технологии
Прочетен: 3244242
Постинги: 365
Коментари: 2485
Гласове: 11853
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930