Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.07.2009 20:47 - Шест дребни неща, които ме правят щастлив
Автор: raylight Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13448 Коментари: 20 Гласове:
3

Последна промяна: 20.07.2009 18:30


ШЕСТ ДРЕБНИ НЕЩА МЕ ПРАВЯТ ЩАСТЛИВ

 

Поех щафетата от ... Темплар.

Увод: Като един широко скроен и далеч не дребнав мъж, не мога да изброя дребните неща, които ме радват, но мога да споделя 6 от най – големите неща, които ме радват  - 6 –те кита на моето щастие.

1.     Усмивката на Диема.

Когато Диана и Ема се съберат заедно, се получава определена синергия от техните усмивки и тя се предава и на мен, стопляйки ме отвътре. Няма по – мегаватово щастие от това. Тяхното щастие е и мое щастие, тяхната тъга е моят кошмар (само насън!).

 

Да бях сред рози , карамфили,  

да бях сред орхидеи аз дори,

да вкусвах лилии и лавандули

не бих бил  сладко упоен,

усмивката им мене утаява,

затваря кротко моите очи

и във възторг въздига ми душата.

Сред пламъци и небеса,

Сред многоцветие лъчи ...

 

2.     Четенето на книги.



image

 

Имам цяла история свързана с това изкуство и наука. Имало едно време, едно дете, което можело да смята, но не можело да чете след първи клас. Дядото на това го взел в селската къща до язовира, намерил стари прашни книги с руски приказки и го накарал да срича цяло лято, като четял заедно с него. Тогава детето се влюбило в книжките.

Минала една година, през която се случили тежки събития за детето – майка му преживяла катастрофа, от която се възстановявала трудно и дълго време, брат му бил болен, баща му бил далеч и детето заживяло при баба си, която била приказна магьосница на думите – на руски и български език. Тази баба била сред най – добрите в професията си, завършила магическия университет на София с пълно отличие, изпратена директно в Българския еквивалент на Хогуортс – 22-а мъжка гимназия. Тази баба предала своята обич към книгите на вече влюбеното в тях момченце и то напълно потънало в един прекрасен свят без болка, без страх. Светът на литературната класика. Детето чело по цял ден книги, със скорост надминаваща всякакви представи на библиотекарката от мъничката библиотека до блока му (по – късно тя се превърнала в ложа на сините масони). Жената непрекъснато обвинявало детето, че чете по диагонал, защото то и връщало тежки дебели книги след един или два дни заемане. Детето винаги обяснявало, че то не е диагонал и че играело през центъра, но тя така и не му повярвала.

Минали години, рокендролът все така бил млад, а детето отново получило брат си и майка си цели – целенички, но това не спряло консумацията на брака му с книгите. След като то прочело библиотеката, тя била махната оттам и на нейно място възникнал клубът на сините масони, от който и то станало част. Каквото и да правело детето след това време, всичко било заради книгите и обичта, която то изпитвало към тях, обич, предадена му от единия му дядо и другата му баба...

Край на историята няма, само едно хубаво начало. В тези дни, в които денят ми е пълен с интелектуални занимания (периодично пренаписване на научни статии за взискателен ръководител, софтуерно инженерство на работа, писане в блогове, собствени научни занимания за удоволствие, възпитание и образование на малко гуце) аз намирам време да чета в трамвая и метрото на път към работа и обратно. Чета тежки книги с „леко” съдържание – фентъзи основно. История и митология, преплетени, за да разкажат по приятен начин важни неща. Настрани лежат тежки исторически и историко-митологически томове, философски настроените книги, руската класика и съвременната американска литература. Когато чета книги, аз си почивам. Така ще е докато свърши дисертационното трудене и имам свободно време да довърша най – сетне книгата, която писах преди 6 години и, която е все още на средата, защото искам да я напиша добре.

3.     Науката.


image


 

Науката е прекрасно нещо. Дори и в най – тясното и „маловажно” нейно клонче има място за безкрайни простори на мисълта. Тези, които ги виждат, правят разликата. Аз също ги виждам, но все още не съм направил разликата – все още ме делят години от изследванията и суровите ми статии до сериозните списания, но наистина искам да извървя този път. Науката ми позволява да съм оригинален, да съм нестандартен и да изчислявам каквито глупости си поискам, без да бъда арестуван за това. В науката мога да съм много голям в много малки неща, което е по- добре, отколкото да бъда много малък в много големи неща, както често се случва в нереалния живот.

 

Науката

 

Не знае никой преди колко века

разбудила е тя човешкото в човека,

но струва ми се, в нощ студена

от рисунка на стената е родена.

 

Науката- тя води много млади

към върхове и звездопади.

Науката - със свойта нишка нелека

човешкото  привързва,

човешкото привързва към човека.

 

И днес на твойте статии цъфти,

напишеш ли ги - хубави са ти.

Не бива без наука дом да има,

без нея по света ще бъде вечна зима.

 

Науката- тя води много млади

към върхове и звездопади.

Науката - със свойта нишка нелека

човешкото  привързва,

човешкото привързва към човека.

 

Науката.

Науката - със свойта нишка нелека

човешкото  привързва,

човешкото привързва към човека.

Науката.

 

Enjoy the Science...

 

4.     Музика с камъни в нея.



image


Тази музика пълни душата и нажежава тялото, това е музиката на свободата, на подивяването, на желанието за живот. Обичам музиката и камъните в нея. Обичам песните на Гошо Минчев, на старите рок-динозаври, обичам бирата, обичам концертите в Каварна, обичам да слушам Nightwish, обичам адепти да ми пускат песни от неизвестни за мен групи,обичам черната музика, но най – вече обичам да пея песните на Manowar вкл и отзад – напред. Заради тази музика са ме нападали чалгари неведнъж, дори се наложи да счупя челюстта на Исус (не Онзи), за да се защитя. Заради нея съм страдал, затова тя е толкова важна за мен. Никой не може да ме спре да слушам рок!

For Those About To Rock – We Salute You!

We roll tonight [We"re on tonight]

To the guitar bite

Yeah, yeah, oh

 

Stand up and be counted

For what you are about to receive

We are the dealers

We"ll give you everything you need

Hail hail to the good times

"Cause rock has got the right of way

We ain"t no legend, ain"t no cause

We"re just livin" for today

 

For those about to rock, we salute you

For those about to rock, we salute you

 

We rock at dawn on the front line

Like a bolt right out of the blue

The sky"s alight with the guitar bite

Heads will roll and rock tonight

 

For those about to rock, we salute you

For those about to rock, we salute you

For those about to rock, we salute you

Yes we do

For those about to rock, we salute you

 

Oooh, we salute!

Oooh, ooooh yeah

 

We"re just a battery for hire with a guitar fire

Ready and aimed at you

Pick up your balls and load up your cannon

For a twenty-one gun salute

 

For those about to rock - fire

We salute you

For those about to rock, we salute you

Those about to rock - fire

We salute you

Fire

We salute you

We salute you

Come on, whooa

For those about to rock, we salute you

For those about to rock, we salute you

For those about to rock, we salute you

For those about to rock, we salute you

 

Shoot, shoot

Shoot, shoot

 

For those of you, for those who rock

Yeah

(Ain"t gonna get tired, won"t take a break, we salute you.)

 

We salute you

We salute you

We salute you

 

Fire

 

5.     Пламоре/моренина.



image


Обичам планината. Толкова много, че не знам как да изляза от нея. Държа рекорд за изкачване на Черни Връх (2003 г)  - 9:30:00. Никой друг не е качвал Черни Връх толкова дълго време!

Обичам планината. Обичам Рилската Пустиня и нейните духове, които толкова ме бяха харесали, че пратиха комплименти, увити около светкавици. Жалко за тях, че не успяха да ме уцелят, докато ме обсипваха с тях, само ударните вълни от гърма ме застигаха (2004). Както казва един колега от работата, когато дава съвет за оцеляване в бури с много светкавици – чуеш ли гърма, това означава, че си оцелял.

Обичам планината. Обичам нейното спокойствие, нейната тишина, нейното величие и нейното негостоприемство. Докато се катеря, тя насочва иглите на гравитацията срещу мен и въпреки всякакви физични закони, аз все пак успявам да стигна нависоко. Обичам това усещане, когато се взирам надолу от върха – усещането за победа.

Обичам и морето.

На неговата прегръдка

тъй всички се надяваме,

но и от нея бягаме,

когато прояви безумна ревност

към брега далечен,

който за нас жалее.

Обичам морето. Обичам пясъка, обичам слънцето, направо ме изгаря навътре.

Цял аленея от допира горещ-

милувка на лъчи свирепи

 и бягам бърже във вода зелена,

 утеха на вълни подирил,

що чудна болка ще отнемат

и пак при слънце ще ме върнат,

 да взема нова порция

от обич прекалена.

Обичам морето – белези от потници, цакането с топла бира,

свенливи отпечатъци

по частите интимни,

горещи нощи

върху хладен пясък

и стонове –

ах, стоновете тихи...

 

6.     Българската древност – история и митология.



image


Винаги съм харесвал българската история –древната. Много хора харесват Възраждането, но аз бягам от статуквото по – далеч. Търся най – дълбоките корени, най – далечните спомени, най – тънката граница между българите и другите. Къде започва всичко и как? Засега историята е спряла на втори век в Кавказ. Археологически, езиково, поведенчески и исторически корените на българите са сарматски и това се знае още от 60-те години. Не гледайте какво пише в учебниците. Те не разполагат нито с факти, нито с аргументи за „тюркския произход” – нито имената и титлите, нито археологията, нито изворите потвърждават тази хипотеза. Защо е така – защо фалшифицират данни (Васил Златарски и невероятният превод от френски – религия на магите, преведена като „езичници”)? Защото имаше официална политическа линия на СССР ,затова. По същата причина, поради която Македония е фалшифицирала история – съветската имперска доктрина.

Винаги съм харесвал българската митология – Приказките за брата на Слънцето - Огнян, за Неродена мома, за Звездочелия юнак – всички те ми говорят за дълбока древност – мечта, в която се потапям и релаксирам. Фантазия като тази:

Всичко започва в Пенджаб, преди хиляди години. Ариите още не са открили мъдростта и не носят това име. Малка група воини, водени от герой проникват до изоставена пещера, в която има скрито познание от неземен (не извънземен!) произход.    Героят го разкрива и то го извисява...

Мъдростта е отнесена до прото-ариите и предизвиква кървава война  между тези, които я отхвърлят и тези, които я приемат. Победителите се наричат арии, а победените бягат към монголската пустиня, отнасяйки своя къс от познанието, което са отрекли.

Ариите превзимат Балх и се заселват трайно в него, сливайки се с местната цивилизация, взимайки за себе си жените с очи на кошута.

Жреците на Светлината се наричат Булх-ор и овладяват по правото на мъдростта управлението на Великия град Балх.

Ариите се разселват, вследствие на демографски бум, гарантиран от сигурността на белокаменните стени и плодородието на земята. Някои слизат в Индия и основават царство със столица Делхи, някои отиват на запад и се превръщат в бъдещите Миди и Перси, някои се връщат в степите и се превръщат в скитите, други отиват далеч на запад и се сливат с келтите.

Българите остават в Балх. Остават под Асирийско, Персийско, Кушанско и Македонско владичество, докато наследниците на избягалите в Монголия се завръщат начело на безбройни армии – протюрки и татари. Част от българите оцеляват и бягат в Кавказ, където асимилират далеч по – многобройните сармати...

Заключение:

Не е ли хубаво да мечтаеш, докато светът е замръзнал?

Не е ли хубаво да се потапяш в съня на кръвта?

Не е ли по – добре да се събудиш, преди светът да премине покрай теб?

Не е ли хубаво да участваш в будността?

Не е ли хубаво да оставиш миналото да бъде основата на твоята съдба?


Предавам щафетата на thetrooper, veselaj и miraclio.

 



Тагове:   книги,


Гласувай:
3



1. phoenix2000 - Прекланям се пред труда ти
12.07.2009 20:54
колко време си го писал. Даже и линкове и снимки. Прочетох оттук-оттам и мога да кажа, че са стойностни писания. Поздрави и със здраве
цитирай
2. raylight - Благодаря,
12.07.2009 21:07
надявам се да прочетеш целия пост....
цитирай
3. анонимен - чудесно
12.07.2009 21:43
без да икам попаднах на твоите материали и съм очарована съм...особено от това, което споделяш за научните занимания, аз правя същото...не съм престанала да уча, да търся и да намирам предизвикателства, миналата година започнах да се опитвам да усвоявам нанотехнология...едва ли има нещо по-интересно в момента...И аз съм израстнала с книги, митология и медитация и мисля че си струва да се родиш...продължавай да се трудиш и да доставяш удоволствие и кураж на останалите
цитирай
4. raylight - Благодаря ви,
12.07.2009 21:48
госпожо/госпожице. Винаги си струва да се родиш :)
цитирай
5. tili - Отново в десетката!
12.07.2009 21:56
Има да си го чета - много пъти!
цитирай
6. анонимен - Чудно,
12.07.2009 22:01
чудничко!))
Ех, какви големи малки нещица обичаш...
цитирай
7. sparhawk - поздрави
12.07.2009 22:07
за това, че си фентъзи фен!
цитирай
8. raylight - @tili - благодаря ти. Аз в четенето ...
12.07.2009 22:33
@tili - благодаря ти. Аз в четенето най - много обичам препрочитането, виждам, че и ти си така :)

@sparhawk - в момента чета Малазанска книга на мъртвите
цитирай
9. templar - Прекрасно!
12.07.2009 22:34
You make my day!
цитирай
10. анонимен - Евала
12.07.2009 23:38
Не знаех че още се намирали такива хора като теб.
Бъди все така одухотворен, поетичен, любознателен и продължавай да пишеш подобни прекрасни неща. Наистина ми оправи настроенито!
цитирай
11. raylight - Благодаря
12.07.2009 23:56
на всички ви за отзивите, ще се старая за вас :)
цитирай
12. thetrooper - Поздравления!
13.07.2009 00:27
Докато при мен май са 8 или 9 - нещата, които ме правят щастлив. Как ще ги свия до 6, въобще нямам идея:)
цитирай
13. raylight - Категоризирай,
13.07.2009 08:05
абстрактизирай, обобщавай!
цитирай
14. анонимен - Напълни ми душата!
13.07.2009 08:45
Прочетеното ми напълни ми душата рано сутринта, за което много благодаря! Възхитих се на стила, на чувството за хумор и на чувствителността! Пожелавам Ви, тези 6 "дреболии" винаги да са край вас!
цитирай
15. анонимен - Силата на думите....
13.07.2009 11:32
И ти, и templar сте изключителни! Доставихте ми истинско удоволствие! Браво!
цитирай
16. jblog - Браво! Та те почти съвпадат с моите! ...
13.07.2009 12:05
Браво! Та те почти съвпадат с моите! Много е приятно човек да срещне съмишленици!
цитирай
17. анонимен - Завиждам!
13.07.2009 14:50
Много красиво! Завиждам, че не съм го написала аз, тъй като щеше да бъде почти същото! Красиво и стопля душата. Като чета такива творения, забравям простотиите ежедневни и започвам да се успокоявам за бъдещето на България. Браво! И благодаря!
цитирай
18. анонимен - Харесвам твойте 6 неща
13.07.2009 17:06
Много готино...миналото...сегашното (Диема) и бъдещето. Света, ти и въображението. А всъщност, това е човешкия живот. Толкова простичко написан.
Радвам се, че има хора като теб и точно заради такива като теб се радвам че живея и не само за това.
Be aware.. more and more! Be enlightened!
цитирай
19. анонимен - сбъркана работа
17.07.2009 04:17
отричаш науката "История", възхваляваш псевдо-научи измислици и глупости за фашистки арийци. А в същото време обичаш науката, ама не си казал коя наука. Фантазията не е наука! Хитлеристките тъпотии за арийци също не са наука. Сбъркана работа!
цитирай
20. raylight - Не аз отричам науката история,
19.07.2009 08:49
в България няма истинска историческа наука. Наложи се съветските археолози да доказват, че българите сме сармати, понеже българските учЕни си мълчаха
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: raylight
Категория: Технологии
Прочетен: 3234394
Постинги: 365
Коментари: 2485
Гласове: 11853
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031