Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.09.2012 19:25 - Първият учебен ден
Автор: slavalessy Категория: Хоби   
Прочетен: 869 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 16.09.2012 19:31




        КЛЮЧЪТ ОТ ДОМА, ТЕЛЕФОНЪТ И УЧИЛИЩЕТО ПРЕЗ 
          ПОКОЛЕНИЯТА
       Слава Леси      Детството ми премина във фамилна къща с двор в тих софийски квартал. Сега върху това „желано и престижно” място е построено бетонно чудовище , приютило стотина семейства. Няма помен от чистия въздух, зеленината, цветята, песните на щурците...Никога не сме заключвали къщата, никога не съм носила ключ , не съм чувала за кражби ...      Помня такава случка : бяхме ученички във втори клас с моята приятелка и връщайки се от училище, решихме да си разменяме „злата” – обвивки от бонбони. Седнахме на улицата – сега оживен булевард, редовно споменаван, когато медиите съобщават за задръстванията в София – и се забравихме...Не помня колко дълго сме се наслаждавали на това приятно занимание , но помня, че по едно време се зададе майка ми. Нямаше викове, упреци, шамари, просто ни прибра вкъщи. Беше спокойна, защото знаеше, че нищо не може да ни се случи...      Нямахме домашен телефон и никога не ни е липсвал – звънът му не е прекъсвал игрите ми, не ме е изтръгвал от сладкия детски сън...                                                           ***     Когато дъщеря ми тръгна на училище с две превозни средства, в продължение на няколко години я изпращахме и посрещахме, а на врата й висеше шнурче с ключ. Контролирах я по домашния телефон, но това ставаше всеки ден по едно и също време. И когато не я намирах в уговореното време, изпадах в ужас...                                                            ***    Внукът ми тръгна на училище с мобилен телефон и с връзка ключове в джоба / ключ от блока, ключ от апартамента, ключ от бюрото, ключ от.../. Но мобилният телефон дава измамно спокойствие на родителите му , защото никога не могат да бъдат сигурни къде се намира той по време на разговора, независимо какво казва. А той, естествено,  най-често ги уверява, че е вкъщи и си учи уроците...                                                            ***    И утре хиляди първокласници ще потеглят към училище с букет в ръка , ключодържател  и мобилен телефон в джоба. От сърце им желая  спокойно, щастливо детство и успех в учението.                  



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: slavalessy
Категория: Хоби
Прочетен: 1752222
Постинги: 702
Коментари: 0
Гласове: 788
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031